Apelurile la serviciile medicale de urgenţă 911 (112 românesc) din New York au atins cele mai înalte niveluri după atacurile teroriste de la 11 septembrie 2001, potrivit sindicatelor lucrătorilor din zona de urgență care şi ei au ajuns la limită, după ce și-a văzut deja propriile rânduri subțiate de infecţia cu noul coronavirus, relatează Bloomberg.
Apelurile de urgență medicală sunt în creștere cu 40% până la aproximativ 6.500 de apeluri pe zi, potrivit Oren Barzilay, președintele Local 2507, un sindicat care reprezintă tehnicieni medicali de urgență, paramedici, inspectori de incendii și dispeceri.
„În cea mai aglomerată zi a anului, de obicei, avem 5.000 de apeluri. Aceasta este, de obicei, Anul Nou. Am zdrobit un record aseară, a spus Barzilay, atribuind surplusul cazurilor respiratorii în concordanță cu simptomele Covid-19.
În SUA, se aşteaptă deja 3-4 ore pentru o ambulanţă
“Datorită vârfului, avem unele apeluri la care se așteaptă 3-4 ore pentru a primi o ambulanță.”
Angajații serviciului medical de urgență sau EMS se așteaptă ca acest record să fie depăşit de mai multe ori în săptămânile următoare.
Până la 10 dimineața, miercuri, au fost atât de multe apeluri încât au fost deja întârzieri în răspuns.
În urmă cu 3 săptămâni, departamentul avea cam 20 de apeluri pe zi despre coronavirus. Asta a sărit la 300 pe zi săptămâna trecută, iar numărul a crescut exponențial de atunci.
Anthony Almojera, vicepreședintele Local 3621, care reprezintă ofițerii de la EMS din cadrul pompierilor, a declarat că sâmbătă au fost mai multe apeluri de „febră și tuse” decât în mod normal.
Alte apeluri care au raportat oameni cu simptome de strângeri ale pieptului sau dureri, s-au dovedit, de asemenea, a fi legate de virus.
“Sunt cele mai multe după 11 septembrie”, a spus Almojera.
Sistemul 911 din New York este operat atât de Departamentul de Poliție din New York, cât și de Departamentul de Pompieri din New York.
Persoanele care apelează polițiștii răspund mai întâi și stabilesc dacă să devieze apelul către un dispecer de poliție, un reprezentant al pompierilor sau servicii medicale de urgență.
Există aproximativ 2.000 centralişti de 911 în întregul sistem, majoritatea în poliție, aproximativ 400 în Serviciile Medicale de Urgenţă şi 200 la pompieri.
Sistemul deja supraîncărcat este în continuare încordat pe măsură ce lucrătorii se îmbolnăvesc. Peste 200 sunt bolnavi, a spus Barzilay.
Secția de pompieri, care administrează personalul EMS, nu asigură testarea coronavirusului, astfel încât angajații trebuie să meargă singuri la centre de testare și spitale.
Pentru că tot mai mulți angajați se îmbolnăvesc, departamentul nu este sigur cum va gestiona volumul de apeluri în continuă creștere. „Suntem deja la limită pentru sistemul nostru. Am trecut de această limită”, a spus Barzilay. „Dacă pierdem încă 10% din oameni care se îmbolnăvesc, cred că orașul va fi în criză.”