Ce soluţii a găsit Europa pentru deschiderea şcolilor, pe care Anisie NU le-a găsit

0
85

În timp ce în România, ministrul Anisie şi ministrul Tătaru ameţesc pe toată lumea de săptămâni bune în privinţa redeschiderii şcolilor, Europa a găsit soluţii concrete pentru deschiderea anului şcolar: şcoli cu clase mai mici şi lecţii mai scurte.

Națiunile europene redeschid clasele primare, în ciuda creșterii numărului de cazuri de coronavirus, cu clase mai mici, lecții mai scurte și purtarea măştii, acestea fiind printre multe alte măsuri adoptate care să reducă riscul de infecții, arată o analiză amplă a EUDataNewsHub, realizată astăzi de către birourile internaţionale ale agenţiei AFP pe mai multe state europene.

Dar mulți părinți și profesori își fac griji că măsurile nu sunt suficiente sau au fost adoptate prea aproape de începutul orelor pentru a fi puse în aplicare în mod corespunzător, ceea ce îi determină pe unii părinți să-și țină copiii acasă.

David Rodrigo, un specialist în IT în vârstă de 41 de ani, din orașul Salamanca din vestul Spaniei, a declarat că nu își va trimite cei doi fii în vârstă de 7 și 9 ani la școală, când se va redeschide luna viitoare, pentru că se teme că nu aceştia nu vor în siguranță .

În timp ce copiii în general se confruntă cu simptome de virus mai puțin severe decât adulții, aceștia pot infecta membrii mai în vârstă ai familiei care locuiesc în aceeași gospodărie, care sunt „foarte, foarte vulnerabili”, a spus Rodrigo, purtătorul de cuvânt al unui grup de părinți care reprezintă aproximativ 60 de familii din zonă care împărtășesc preocupările sale.

„Este o bombă cu ceas”, a spus el, adăugând că copiii vor respecta regulile de distanțare socială pentru „primele zece secunde”.

Grupul său este unul dintre mai multe din Spania, care are una dintre cele mai rapide rate de creștere a virusului din Europa, care dorește ca Guvernul să permită elevilor să participe la cursuri de la distanță până când se va găsi un vaccin sau un tratament pentru Covid-19.

Însă guvernul spaniol insistă ca aceşti copii, care nu au văzut o sală de clasă din martie, de când învățarea online înlocuiește predarea personală din cauza pandemiei, trebuie să participe la cursuri atunci când școlile se redeschid în septembrie.

Guvernul Spaniei a anunțat joi că toți copiii cu vârsta peste 6 ani vor fi obligați să poarte măști în permanență în timpul școlii.

Italia, primul punct fiebinte al virusului din Europa, cere măști pentru copiii cu vârsta peste 6 ani numai atunci când aceştia nu pot respecta distanța socială, în timp ce Grecia a făcut acest lucru obligatoriu pentru toți studenții, arată EUDataNewsHub, preluat de AFP.

Importanța utilizării măștilor în școală în timpul unei pandemii este „la fel de vitală ca și utilizarea centurii de siguranță într-o mașină sau necesitatea de a vă vaccina copiii”, a spus ministrul grec al educației, Niki Kerameus.

Unele țări au redus, de asemenea, dimensiunile claselor pentru a se asigura că copiii păstrează o distanță sigură unul de celălalt.

În Grecia, care a evitat cea mai gravă pandemie de până acum, clasele nu pot avea mai mult de 17 studenți, în timp ce Serbia și Bosnia au stabilit limita de elevi la 15.

În Spania, regiunea Madrid a anunțat marți că va angaja aproape 11.000 de profesori și va înființa săli de clasă improvizate în curtile școlilor ca să reducă numărul de clase în școlile primare la 20.

Dar Mercedes Sardina, reprezentanta profesorilor din sindicatul CCOO din Fuenlabrada, la periferia sudică a Madridului, a spus că se îndoiește că acest lucru va fi posibil, asemănându-l cu încercarea de a organiza o nuntă în trei zile „când nu ați făcut nimic. Nici nu ți-ai cumpărat rochia. ”

„Profesorii sunt foarte speriați. Și și elevii și părinții ”, a adăugat ea.

Sindicatul studențesc din Spania a convocat o grevă în 16, 17 și 18 septembrie pentru a contesta lipsa de finanțare și a respinge „improvizația” din începutul anului școlar.

În timp ce Ana da Silva, profesor de limbă în vârstă de 42 de ani, din Fuenlabrada, a spus că nu este sigură că Madridul poate reduce numărul de clase, așa cum a promis, a dorit să revină la școala personală.

„Trebuie să-mi văd elevii, să mă conectez cu ei. Le cunoaștem visele, bucuriile, frustrările ”, a spus ea.

Printre alte măsuri în vigoare se numără orele de început eșalonate, reguli care necesită spălarea frecventă a mâinilor și lecții mai scurte – cu doar douăzeci de minute în zonele urbane din Bosnia.

Italia a comandat 2,4 milioane de birouri individuale, dar se preconizează că livrarea acestora va dura până în octombrie, după ce orele au început deja.

Grecia va oferi tuturor copiilor din școala primară propriile bidonaşe cu apă reutilizabile, astfel încât să poată evita utilizarea fântânilor de apă în care virusul poate persista.

Directorul medical al Marii Britanii, Chris Whitty, a căutat să calmeze nervozitatea, spunând BBC la începutul acestei luni că se pare că „există o transmisie mult mai mică de la copii la adulți decât adulți la adulți”.

Însă Germania poate servi ca o poveste de avertizare. Oficialii au închis două școli din nordul țării la începutul lunii august, după ce au fost depistate mai multe cazuri de Covid-19 la personal și elevi la doar câteva zile după reluarea orelor.

În România, Monica Anisie, ministrul Educaţiei, a spus astăzi că abia pe 10 decembrie, cu doar câteva zile înainte de deschiderea anului şcolar, şcolile vor decide de scenariu urmează, a recunoscut că nu sunt tablete în şcoli dar spune că nu se simte responsabilă pentru asta, a pasat întregii societăţi responsabilitatea deschiderii şcolilor, şi a anunţat că în privinţa copiilor de la grădiniţă- aceştia nu vor purta mască.

De altfel, în general, măştile pentru elevi şi copii lipsesc din şcoli şi grădiniţe.

Ministrul Nelu Tătaru a spus acum câteva zile că, după începerea şcolii, va fi o creştere uşoară a numărului de cazuri de îmbolnăvire cu COVID-19, dar nu la nivelul copiilor, ci a persoanelor cu risc. El a declarat că profesorii cu vârstă mai înaintată și care prezintă comorbidități își pot ține cursurile online.

Numai că, în general, aceştia nu sunt adaptaţi nici noilor tehnologii, nu au pregătită nici materia pentru aşa ceva, nu au nici deviceurile necesare şi nici nu au internet în toate şcolile.

Lasă un răspuns