Când informarea devine manipulare. Presa SUA: Armata de influenceri pentru realegerea lui Joe Biden ar putea avea propria sală de ședințe în Casa Albă

0
921

Președintele SUA, Joe Biden, se va sprijini pe “o armată” de “influenceri” care ar putea avea propria lor sală de ședințe la Casa Albă, pentru a ținti tinerii alegători, dezvăluie astăzi Axios.

Candidatura încă neoficială a președintelui Biden pentru realegere se va sprijini pe sute de “influenceri” din social media care vor promova „dosarul Biden” – și care în curând ar putea avea propria lor sală de ședințe la Casa Albă, a aflat Axios.

De ce este important: Mișcarea urmărește să sporească poziția lui Biden în rândul alegătorilor tineri, care sunt cruciali pentru succesul democraților în alegeri – și să contracareze potențial numărul masiv de urmăritori pe rețelele de socializare ai fostului președinte Trump, dacă acesta va fi candidatul republican în 2024.

Echipa de strategie digitală a lui Biden se va conecta cu persoane influente din SUA  pentru a-i viza pe cei care nu urmăresc Casa Albă sau Partidul Democrat pe rețelele de socializare – sau care au ignorat complet mass-media mainstream.

Patru membri ai echipei digitale a lui Biden se concentrează pe influenceri și creatori de conținut independent. Angajații lucrează oficial pentru Casa Albă, nu pentru campania lui Biden – dar atragerea alegătorilor tineri și suburbani este în mod clar o prioritate.

Alegătorii tineri (cu vârste cuprinse între 18 și 29 de ani) l-au preferat pe Biden în detrimentul lui Trump cu o marjă de 26 de puncte în 2020 și pe democrați în detrimentul republicanilor cu 28 de puncte în alegerile parțiale din 2022.

O măsură care arată importanța pe care echipa Biden o acordă strategiei sale digitale: Rob Flaherty, care conduce efortul, a fost numit asistent al președintelui – același rang ca și directorul de comunicare al Casei Albe și secretarul de presă.

Ce spun ei: “Încercăm să ajungem la tineri, dar și la mame care folosesc diferite platforme pentru a obține informații și la activiștii pentru climă și la persoanele a căror principală modalitate de a obține informații este digitală”, a declarat Jen O’Malley Dillon, adjunctul șefului de cabinet al Casei Albe.

Detaliile: Sute de creatori de conținut (neplătiți și cu aceeași mentalitate) lucrează cu Casa Albă a lui Biden. Printre aceștia se numără:

Harry Sisson, un student în vârstă de 20 de ani de la Universitatea din New York, care prezintă știrile zilei pe TikTok;

Heather Cox Richardson, profesoară la Boston College, care are un Substack foarte citit și un număr mare de urmăritori pe Twitter,

și Vivian Tu, un fost trader care discută subiecte financiare în clipuri scurte pe TikTok și Instagram.

Zoom in: Un spațiu de informare dedicat Casei Albe pentru ca influencerii să se întâlnească în persoană sau la distanță ar fi fără precedent – și un semn că tradiționala Sală de informare a presei nu va mai fi singurul centru de mesagerie al administrației.

De asemenea, ar oferi unor influenceri un acces mai consistent la președinte.

“De fapt, am întrebat Casa Albă: “Când vom primi permise pentru briefingul de presă?”. “, a declarat Sisson, care are 660.000 de urmăritori pe TikTok.

“De fapt, au fost foarte receptivi”, a spus el despre reacția oficialilor administrației la sugestia unora asemenea influenceri care au participat la o vizionare Stării Uniunii la Casa Albă.

Rezultatul: Administrația se îndreaptă spre a le oferi influencerilor propria lor sală de ședințe la Casa Albă.

Faceți zoom out: Pe lângă invitațiile de la Casa Albă, administrația a oferit influencerilor oportunități de acces la Biden atunci când acesta pleacă în deplasare.

La Salonul Auto de la Detroit, în septembrie 2022, oficialii l-au invitat pe Daniel Mac – urmărit de 13,8 milioane de oameni care îi întreabă pe șoferii de mașini frumoase cu ce se ocupă – să îi adreseze lui Biden această întrebare.

“Ei bine, sunt căsătorit cu Jill Biden și mă asigur că facem mult mai multe vehicule electrice în America”, a răspuns Biden, purtând ochelari de soare de aviator și stând pe scaunul șoferului unui Cadillac LYRIQ. Videoclipul a fost văzut de 38 de milioane de conturi.

La festivitatea de semnare a proiectului de lege privind căsătoriile între persoane de același sex, organizată la Casa Albă în luna decembrie a anului trecut, au fost invitați influenceri LGBTQ+.

Ce urmează: Casa Albă dorește să lucreze cu influenceri care au audiențe locale atunci când Biden călătorește în statul lor – la fel cum echipa sa regională a construit relații cu mass-media locale.

Verificarea: Numărul de urmăritori ai lui Biden pe rețelele de socializare nu se compară cu cel al lui Trump, mai ales în special pe Youtube și Facebook.

Strategia lui Biden vizează mai mult platformele preferate de alegătorii mai tineri, cum ar fi Instagram și TikTok.

Intriga/ Ironia: Administrația curtează sprijinul pe TikTok chiar dacă a cerut ca platforma să fie vândută sau altfel riscă să fie interzisă în SUA din cauza legăturilor proprietarului său cu guvernul chinez.

Lasă un răspuns